styleandmode.blogg.se

Letning

Publicerad 2012-12-18 19:59:40 i Allmänt,

Idag skulle jag och min kompis och klasskamrat Ida leta efter julklappen som låg gömd någonstans i skolan. Men det börjar med att vi sitter på svenska lektionen och det har typ gått 10 minuter på lektionen och så stormar typ en fjärdedel av klassen ut ur klassrummet men jag tänkte inte mer på det. Sen lite 10 minuter efter det så kom alla tillbaka igen och då kom jag och Ida på att vi kunde leta efter julklappen eftersom vi inte gjort det tidigare och det skulle varit kul att hitta den. Så vi drar utan lov från lektionen och letar som galningar, in i biblioteket och letar bakom ALLA böcker i princip och där rev jag upp min handled pågrundav allt letande. Haha, och vi letade till och med i en papperskorg!? I en PAPPERSKORG haha, alltså en med lock så man måste stoppa ner halva armen för att nå. Men det gjorde vi bara för att ledtråden ledde oss dit. Det handlade om båtar och på papperskorgen var det en målad båt. HA-HA! Och vi blev så sura när vi inte hittade den och då springer vi tillbaka till klassrummet och frågar vår svenska lärare som inte ens hade märkt att vi hade smitit ut om hon kunde hjälpa oss att klura ut ledtråden och då sa hon att vi skulle leta på samma ställe som innan för där borde den vara och då frågade vi om vi kunde få göra det nu på lektionen och hon ba "ja men det är klart, spring iväg nu". Haha bästa läraren EVER! Så vi kutade tillbaka till biblioteket och letade som galnigar och efter lektionen så kommer Amanda och Felicia och hjälper till och då säger Felicia helt plötsligt "vad letar vi efter egentligen" och vi ba "julklappen" och hon ba "men hallå, den har ju redan Anton och Isabelle hittat imorse" (två som går i vår klass). Då visade det sig att dem jag nämnde i början av denna långa text, de som sprang ur klassrummet, de hade letat efter julklappen och hittade den typ direkt OCH det var på exakt det stället vi letade på men vi var ju typ 1 timme sena. Så jag och Ida sprang runt övertaggade i en timma och skulle hitta det där paketet och så hade redan dem i våran klass hittat det!! AJ, snacka om att vi blev sura och besvikna, men självklart var det ju lite roligt också. Haha!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela