styleandmode.blogg.se

Kladdkakans dag

Publicerad 2012-11-08 17:02:00 i Allmänt,

Kladdkakans dag, var igår!

Så jag bakade en lchf-kladdkaka. För att jag försöker vara lite nyttigare. Den blev jättebra, däremot så var den dubbelt så godare idag än igår. Den blir krämig och stark. Jag hade i en 85% choklad och 2 msk kakao. Det blev ganska stark, vilket jag gillar men om man vill ha den lite mer mildare i smaken så ska man nog bara ta i en halv till 1 msk. Vispa gädde och ha till, jag skulle inte kunna äta den utan grädde, blir för starkt och bart. 
Recept: 
2 ägg
100 gram 85% chokladkaka 
2 msk kakao 
3 msk sukrin
100 gram smör (osaltat)
1 banan 
1 dl grädde 
1 tsk vaniljpulver
Gör så här: 
Vispa ägg och sukrin med en banan med elvisp, smält smöret och knäck i chokladkakan och häll i grädden, blanda ihop smeterna tillsammans, tillsätt vaniljpulvret och kakaon. Som sagt smaka av hur stark kakao smak du vill ha. 
 
Ugnen 225 grader i 7 min. 
 
Lycka till, kramar N!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela