styleandmode.blogg.se

5 laxar i en laxask

Publicerad 2013-04-07 13:28:00 i Allmänt, Matlagning,

Fick en kommentar om att lax är så bra eftersom man kan variera det så mycket och jag säger helt klart samma sak. Man kan göra hur många olika rätter som helst med lax. Det är heller inte tråkigt att tillaga eftersom man kan göra det på flera sätt och sen att man anpassar sig ju till den rätten man ska ha lax i/till. En perfekt stekt laxbit skall vara precis som en torskrygg. När man sätter gaffeln i en så ska den liksom dela upp sig och ramla i sär i sina lager. Svårt att förklara.
Här är några av alla laxrätter man kan göra:
  • laxpasta 
  • stekt lax med tillbehör
  • pestobakad lax
  • parmalindad lax
  • foliebakad lax 
  • grillad lax
  • ungsbakad lax
  • laxsoppa
  • varmrökt lax
  • kallrökt lax 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela