styleandmode.blogg.se

Jag älskar kommentarer

Publicerad 2013-04-24 16:32:40 i Allmänt,

Kommentar: Genom att ha läst din blogg till att där med förstå att du älskar matlagning, så undrar jag eftersom du brinner för detta är det då du som brukar laga maten hemma? :) vilka är dina topp tre rätter?
 
Svar: Haha, tack för en bra kommentar! Jag lagar nästan alltid maten hemma. Men om mamma lagar mat då och då så brukar jag ändå laga mat till mig själv. I detta fall är det inte så att det jag mest vill är att äta maten utan jag vill skapa den och sen äta den, haha. Oj, en svår fråga. Jag gillar ju i princip all mat. Här får du i punktform :) kram
 
Varmrätter:
1, helt klart grillat. 
Grillad oxfilé med grillade champinoner, majskolvar, paprikor och lökar.
Till ska det vara en krämig och gräddig potatisgratäng med en fräsch sallad. 
Samt majsröra (bland det godaste som finns).
2, Egengjord potatissallad med grillad kyckling och sallad. 
3. Lax med matvete och romsås samt sallad med rödlök i. 
Skriver en topp 4:a, för detta måste vara med.
4, Sallad med stekta halvlökar, stekt kyckling, stekta trattkantareller, valnötter, chevré med ringlad honung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela