styleandmode.blogg.se

Lchf frukost

Publicerad 2013-02-16 07:07:00 i Allmänt,

Äggröra:
  • 3 ägg
  • 2 msk vatten, mjölk eller grädde
  • 1 msk smör
  • Salt och vitpeppar
Blanda och stek i panna, rör runt.
Servera med gurka och tomat.
 
Omelett:
  • 2 st ägg
  • 2 msk vatten
    • eller mjölk
    • eller grädde
  • 0.25 krm finmalen svartpeppar
  • salt
Blanda och stek i panna, när äggsmeten stelnat (ca 10 min) så är den klar.
Servera med gurka och tomat.
 
Fil: med hallon, solrosfrön, linfrön och någon annan frukt. (man ska äta ca 1 frukt om dagen)
 
Smoothie:
1,5 dl frusna hallon
2 dl fil
1 msk solroskärnor
1 msk linfrön
Gör så här: mixa med stavmixer.
 
Scones:
2,5 dl pofiber
2 tsk bakpulver
1 krm malen kardemumma
1/2 msk fiberhusk
salt
4 ägg
1 dl grädde
1/2 dl créme fraiche

Gör så här
Ugn 200 grader
Vispa ihop ägg, grädde och créme fraiche.
Blanda ihop de torra ingredienserna i en annan skål.
Rör i äggsmeten. Låt svälla i en kvart.
Klicka ut runda bullar på en bakplåt, fixa till kanterna lite.
Baka i mitten av ugnen till de blivit gyllene.
 
Här är tips som du kan äta till frukost, gott, enkelt och snabbt.
Förebered med ett bröd som du bakat kvällen innan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela