styleandmode.blogg.se

Lchf- information

Publicerad 2013-02-15 14:49:00 i Allmänt,

Lchf är en bra metod att köra för den som vill gå ned i vikt. Lchf står för Low Carb, High Fat vilket betyder att man äter mycket mindre kolhydrater och högre andel fett. Det tar ett bra tag innan man kommer in i själva Lchf -tänkandet och innan man börjar tappa suget för kolhydrater. Men stå ut. Nu är det bara 4 månader kvar sen är det sommar. Resultat tar lång tid för vissa och kortare tid för andra. Men så fort man ställer sig på vågen och man märker att siffrorna minskar så blir man så taggad på att fortsätta. Så ge inte upp, vad du än gör. Jag kommer finnas här och pusha er med recept. Ska börja med ett litet matschema med lchf. Jag själv ska inte följa det men jag tänkte att jag skulle ge er recept varje dag. På frukost, lunch, middag och så. Det kanske känns tråkigt att inte äta några kolhydrater, men det går att göra så många roliga och spännande maträtter som är minst lika goda. Verkar detta som en bra idé? Ge mig en kommentar om vad ni tycker!
Lycka till!!
Kramar N!
 
  • Ät gärna: kött, fisk, ägg, ovanjordsgrönsaker och naturligt fett (som smör).
  • Undvik helst: socker och stärkelserik mat (som bröd, pasta, ris, potatis
Min epost adress är [email protected] (haha, fin) om ni vill ställa frågor om vad som helst och inte vill ställa dem här i bloggen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-15 15:33:27

Varför bantar du när din bästavän har anorexia-.-

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela