styleandmode.blogg.se

Lchf-ost och baconpaj

Publicerad 2013-02-11 18:14:00 i Allmänt,

Recept för 4 personer

Pajdeg:
Smör (pensling)
4 ägg

1 dl grädde
Fyllning:
2 dl creme fraiche
1½ dl grädde 
250 g riven ost  (ica´s riven taco ost, såå god smak på)
Ett paket bacon 
Peppar
 
1. Sätt ugnen på 225 grader och smörja en pajform.
2. Vispa hastigt ihop ägg och grädde, häll i formen och grädda i ugnen tills det fått ordentlig färg.
3. Klipp baconen i bitar och stek dem.
4. Smält creme fraichen i en kastrull och och ta sen av från värmen. Ha i den rivna osten, grädden och baconen.
5. Fördela ostsmeten i pajskalet och häll över svartpeppar och salt.
6. Grädda i nedre delen av ugnen tills färgen blivit gyllenbrun, ca 15-20 min och låt sedan vila minst 15 minuter innan den serveras.
 
Pajen är i ugnen nu och så länge får ni bilder på en rå paj ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela