styleandmode.blogg.se

Lchf-veckoshema

Publicerad 2013-02-18 05:36:00 i Allmänt,

Måndag:
Frukost: fil med bär, hackade nötter och frön. Ett ägg och ett glas citronvatten (ökar fettförbränningen)
Lunch: Sallad med smörstekta nötter och frön samt halloumiost och en vitlöksaioli till.
Eller: om du går i skolan som jag. Byt ut pasta, potatis och ris mot grönsaker.
Middag: Korvstroganoff med grönsaker och ett stort glas vatten.
 
Tisdag:
Frukost: Smoothie med bär och frön. 2 ägg och en avokado fylld med keso.
Lunch: "pasta"sås utan pasta och med grönsaker.
Eller: om du går i skolan som jag. Byt ut pasta, potatis och ris mot grönsaker.
Middag: Zucchinipasta med köttbullar och brunsås.
 
Onsdag:
Frukost: ost och äggröra med tomater.
Lunch: Ost och baconmuffins.
Eller: om du går i skolan som jag. Byt ut pasta, potatis och ris mot grönsaker.
Middag: köttfärsbiffar med currysås.
 
Torsdag:
Frukost: Omelett.
Lunch: Krov med coleslaw och sallad.
Eller: om du går i skolan som jag. Byt ut pasta, potatis och ris mot grönsaker.
Middag: Hamburgare utan bröd, beasås och gurkstänger.
 
Fredag:
Fukost: Lchfknäckebröd (bakat kvällen innan) med pålägg och en bärsmoothie.
Lunch: Broccoli och skinkomelett.
Eller: om du går i skolan som jag. Byt ut pasta, potatis och ris mot grönsaker.
Middag: Tacopaj med en vitlökssås.
 
Lördag:
Frukost: Lchfpannkakor (supergoda) med grädde och hallon.
Lunch: Lchfsoppa.
Middag: fläskfilégratäng.
 
Söndag:
Frukost: Lchfknäckemacka med smoothie och bär.
Lunch: stekt kyckling med sweetchilisås, avokado och grönsaker.
Middag: ost och baconpaj.
 
En del skriver jag Lchf framför bara för att ni inte tror att jag menar att man ska äta knäckemacka.
Detta är Lchf-vänligt och jag har testat de flesta maträtterna.
Lycka till, kramar N!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela