styleandmode.blogg.se

min frukost

Publicerad 2013-02-20 07:43:00 i Allmänt,

Två stycken som jag följer på instagram la upp overnight oats igår, så jag blev jättesugen på att pröva.
Overnight oast är som en gröt som står i kylen under natten, eller i 4 h. Perfekt till mellanmål, frukost eller dessert om man gör den lite annorlunda.
1 portion:
Jag blandade:
½  dl havregryn
2 dl fil eller yoghurt.
Lite linfrön.
Låt stå i kylen i 4 h eller över natten.
Servera med bär, frukt och keso.
 
Om man ska ha den som dessert så skulle jag haft i en söt vaniljyoghurt. Eller naturell yohghut med vaniljpulver i. Svårt att säga när jag inte testat men detta är något som ni borde testa. Receptet över huvudtaget. Börja med frukostvarianten och utgå sedan från den om du vill göra dessert. Lättare om man smakat hur den vanliga smakar innan. :)
Lycka till!


 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-20 14:46:49

Hej! Har du några/något förslag på vad man skulle kunna äta istället för något onyttigt när man blir sötsugen?
Kram på dig.

Svar: Absolut, lägger upp din kommentar senare med tips. Tack för din kommentar! Kram på dig! :)
Nellie Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela