styleandmode.blogg.se

Mot sötsug

Publicerad 2013-02-20 19:36:13 i Allmänt,

Kommentar: Hej! Har du några/något förslag på vad man skulle kunna äta istället för något onyttigt när man blir sötsugen?
Kram på dig.
 
Svar: Hej, :) det där med sötsug är väldigt jobbigt när man försöker vara nyttig. Det jag gör när jag är sötsugen är att tugga tuggummi. Köp ett tuggummi med fruktsmak på. Det smakar lite sött och då hjälper det dig. Jag dricker även varmkakao mjölk (kakao blandat med mjölk) med vispgrädde i.
Skiva upp frukt och ät dem som dem är eller ha osötad krämig jordnötssmör till som du doppar i.
Ta kanel på äppelskivor.
En del tycker att sötsuget går bort om man borstar tänderna.
Drick starkt bubbelvatten. (mycket bubblor i)
Kämpa emot det, du kommer klara det.
Om du slutat äta godis så tar det mellan 3 veckor till 2 månader innan man tappar sötsuget på det.
Jag har inte ätit godis på 2,5 år och jag klarar mig jättebra.
Bit ihop och lycka till.
Hoppas du fick några bra tips.
Kramar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela