styleandmode.blogg.se

Recept

Publicerad 2013-02-09 10:22:00 i Allmänt,

Tacos i ugn:
Sätt ugnen på 175 grader.
 
Ingredienser:
400 g phiadelphiaost
2 små cream fresh
Blanda ihop och lägg ut i en form.
 
1 kg köttfärs
Stek köttfärsen och blanda med tacokrydda (påsar), lägg sedan i formen och häll riven ost på.
In i ugnen till botten med ostsmeten blivit varm och när osten uppepå har smällt. Servera med natchochips och sallad.
 
Lchf-tårta.
Ingredienser:
Botten
50 gram rumsvarmt smör
1 1/3 dl mandelmjöl
1 1/3 msk kokomsjöl
1 1/3 msk stevia strö
1 ½ msk kakao

Fyllning
50 gram smör
2 uppvispat ägg
90 gram mörk choklad
2 msk stevia strö
2 krm vaniljpulver
2 msk vispgrädde

Topping
3 dl vispgrädde
3-4 tsk stevia strö
2 krm vaniljpulver (inte vaniljsocker)

Gör så här
Botten
Blanda de torra ingredienserna tillsammsn med rumsvarmt smör. Lägg i en 24 centimer stor springform. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 6-8 minuter. Ta ut kakan och sänk därefter värmen till 150 grader.

Fyllning
Smält smör och choklad (jag gör det tillsammans i micron). Rör ner det uppvispade ägget, sötning, vaniljpuler och vispgrädde. Häll fyllningen ovanpå den gräddade bottnen. Grädda nu i mitten av ugnen i 150 grader i ca 20 minuetr. Låt svalna.

Topping
Vispa grädden hårt tillsammans med stevia strö och vaniljpulver. Bred över den svala kakan. Toppa eventuellt med hackad eller hyvlad choklad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela