styleandmode.blogg.se

Recept

Publicerad 2013-02-07 22:54:00 i Allmänt,

Fick en fråga om jag kunde lägga upp recept på pannkakorna. Nu vet jag efter alla era kommentarer om att ni vill ha recept att jag ska lägga ut recept. Så jag börjar med det nu, så slipper ni fråga. Men kommentera gärna ändå! Jättekul, :)

Lchf-pannkakor.


1-2 personer (beroende på hur många man äter)

Ingredienser

  • 2 ägg
  • 2 dl vispgrädde (2 dl mjölk)
  • 1 msk fiberhusk
  • 3 msk smör
  • 1 krm salt

Gör så här:

 Blanda samman alla ingredienser i en bunke med en handvisp och låt svälla i 5 minuter.
 Värm upp smöret och blanda in i pannkaksmeten.
  Stek i stekpanna på båda sidorna.

Servera med en banan, lite hallon, grädde, nötter och en klick honung för att få lite söttma.

 

Vanliga pannkakor:

För tre personer:

  • 2½ dl vetemjöl
  • ½ tsk salt
  • 6 dl mjölk
  • 3 ägg
  • 3 msk smör
Gör så här:

Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet.
Vispa i resten av mjölken och äggen. Låt gärna svälla i cirka 30 minuter.
Smält hälften av smöret i en stekpanna och vispa ner det i smeten. Använd resten av smöret till att steka tunna pannkakor.


Grahams pannkakor:

För tre personer:

  • 2½ dl grahamsmjöl
  • ½ tsk salt
  • 6 dl mjölk
  • 3 ägg
  • 3 msk smör
Gör så här:

Blanda grahamsmjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet.
Vispa i resten av mjölken och äggen. Låt gärna svälla i cirka 30 minuter.
Smält hälften av smöret i en stekpanna och vispa ner det i smeten. Använd resten av smöret till att steka tunna pannkakor.

 

Ta vilka tillbehör du är sugen på.

Tina upp bär och ha till. 

Servera med grädde, hacka nötter, ringla över honung.

Linda in bananskivor i pannkakan och gör till en bananpannkaka.

Recept på sylt:

Lägg jordgubbar/hallon i en kastrull och koka upp.

LYCKA TILL!

Kramar N!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela