styleandmode.blogg.se

Banan & hallon

Publicerad 2013-01-13 14:27:01 i Allmänt,

Har precis ätit. Jag hittade på ett eget recept på Amerikanska pannkakor. Blev supergott, något jag kommer äta till frukost denna vecka, lätt! Jag tycker det är så himla kul att mixa och trixa ihop massa olika ingredienser. De ingredienserna jag hade i, gifte sig verkligen.
 
Recept:
Nyttig variant av Amerikanska pannkakor:
ca 12 st.
 
3 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
2 ½ dl mjölk
2 ägg
½ dl smör -& rapsolja (flytande margarin)
2 bananer
½ - 1 dl hallon
 
Gör så här:
Blanda ihop de torra ingredienserna och blanda sedan i mjöl, ägg, smör. Skala och skär bananerna i skivor och lägg i smeten, därefter häller du i hallonen. Blanda ihop. Värm upp en stekpanna med margarin i och klicka ut 3 smetklickar i pannan, inte så stora (eftersom det är bakpulver i så jäser smeten). När det börjar bli bubblor på ovansidan så är det dax att vända, stek därefter 1-3 min till.
 
Servera med hallon, hackade hasselnötter, flytande hounug och en klick kesella.
Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela