styleandmode.blogg.se

Du är unik

Publicerad 2013-01-23 20:21:11 i Allmänt,

Sitter och läser Sofis mode och ser denna bild. Jag blir nästan helt överlycklig. Jag blev väldigt chockad däremot. De har inte redigerat henne helt, alltså inte gjort henne till en "perfekt" människa. Så häftigt. Hon har en finne i panna, hon är torr på ena sidan näsan, hon har en röd prick över läppen och de har inte tagit bort de svarta smutset från sminket vid tårkanalen. En sådan här bild har jag nog aldrig sett i en modetidning förut. Det är ju nästan ett mirakel. Ingen männsika på denna jord är perfekt. Ordet perfekt finns inte ens. Alla är unika på sina egna sätt, varje männsika är betydelsefull och meningsfull. Alla tidningar gör fel i dagens samhälle. De ger en fel uppfattning om verkligheten. För verkligheten ser inte ut så. Nästan allt är redigerat och det är så himla fel. Det går inte att beskriva hur fel tidningarna gör och även tv-reklamer mm. Tillexempel på en för och efterbild på en reklam som tar bort rynkor. Förebilden har hon inget smink, ser jättetrött ut och ler ingenting. På efterbilden är hon helt täckt med smink och ser pigg ut och har ett stort leende på läpparna. Det är inte rätt, det är inte så det ska vara. Jag tror det allra främst är tjejer som tar så illa upp, de ser en bild från en tidning på en kropp dem vill ha.  Men det är omöjligt att se ut precis som någon annan, alla har olika kroppsformar. Världen är verkligen upp och ner. Jämför dig inte med andra. Ett orginal är mer värt än en kopia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela