styleandmode.blogg.se

recept

Publicerad 2013-01-22 15:43:00 i Allmänt,

Fick en kommentar om vad receptet var på mina muffins.
 
Nyttigare hallonmuffins
 
Ingredienser
50 g Arla smör
3 ägg
1,5 dl stevia (nyttigare socker)
1 dl mjölk
4 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
1 dl hallon
Om du gillar nötter som jag gör, så kan du hacka ner lite hasselnötter eller valnötter.
 
Sätt ugnen på 225°. Sätt ut pappersformar på en plåt. Smält smöret. Vispa ägg och "socker" pösigt. Tillsätt mjölk och smör. Blanda grahamsmjöl och bakpulver och rör ner det i smeten. Tillsätt hallonen. Klicka ut smeten i formarna. Grädda mitt i ugnen ca 20 min för stora och ca 12 min för normalstora. Låt muffinsen svalna. Garnera med spritsad grädde, då det blir mer fint. Mer som en bakelse. :) 
 
Lycka till.
Kramar N!
Recept och bild by me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela