styleandmode.blogg.se

Kommentar

Publicerad 2013-03-06 21:13:04 i Allmänt,

Kommentar: Vad är borellia?
 
Svar: Borrelia är en fästingsjukdom som alltså sprids av fästingar. Man får det av en fästing som bär på borrelia och sedan får sitta kvar på någons hud lite för länge och därför hinner skicka över sjukdomen till männsikan. Risken för att man får denna sjukdom är liten men den förekommer. Det finns olika variannter av borrelia, jag hade den långvariga som man kan ha besvär av i flera år och som man även får ett ärr av senare. Infektionen kan även drabba nervsystemet. I sådana fall är det vanligt att en del av ansiktet blir tillfälligt förlamat. Man kan faktiskt dö av sjukdomen då den kan ge livshotande skador. Men jag hade tur. Något som är obehagligt är att om man känner på ärret så är det bara ett löst skinn på, under är det bara ett hål rakt in i mitt ben. Jag kommer ihåg när mamma skulle göra rent bettet och hon sa att jag inte skulle kolla, sen sa hon "oj, vad djupt det är". Då var jag ju tvungen att kolla, jag svimmade såklart. (Haha) Första gången faktiskt. Bettet var riktigt djup och jag såg in i mitt ben, det var riktigt obehagligt. Glad att det bara hänt en gång, än så länge.
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-07 18:46:22

Varför har du inte bloggat någe idag`?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela