styleandmode.blogg.se

Min kropp

Publicerad 2013-03-18 18:54:21 i Allmänt,

Gjorde mig så himla glad av denna kommentar och fick mig att skratta med. 
 
Kommentar: Hur i hela friden håller du vikten?! Du äter liksom något sött/onyttigt typ varje helg och du käkar inte efter någon diet, du äter ljust bröd osv.. Sen verkar du inte träna? Men ändå har du en perfekt kropp? Förstår inte. Jag vill också.. Själv så blir man fet av att bara tänka på mat haha tragiskt.
 
Svar: haha, bästa kommentaren! Vill bara säga ett enormt tack, men att jag inte riktigt håller med kring en perfekt kropp. Tänkte att jag kunde berätta lite hur min kropp/vikt varit under åren. I sjuan fick jag reda på att jag var underviktig, jag såg det som ett skämt eftersom jag knappt såg mig själv som smal. Men fick det mer klart för mig att det var så när skolsystern ville ringa hem till min mamma för att berätta hur det låg till och att skolsystern ville att mamma skulle ha koll på mig om jag åt. Jag åt, har alltid tyckt om mat så mamma blev nog också lite chockad. När jag hade gått någon månad i 7:an så slutade jag att äta godis, helt och hållet. Varken godis, chips, popcorn, söt fil, söta flingor, söt marmelad, oboy, juice, saft, läsk och allt som ingår där. Jag gick ner 7 kilo av det. Blev överlycklig eftersom jag inte var nöjd med min kropp. Det var efter detta jag fick kontakt med skolsystern. Jag var underviktig med över 10 kilo. Jag hade hälsokollar vid skolsystern då och då för att kolla att jag inte tappade ännu mer i vikt. När jag slutade 9:an så ville skolsystern att jag skulle gå på kontroller på gymnasiet också när jag började där men jag ville inte det. Idag äter jag ännu inte godis, chips, popcorn, oboy, ja you name it. Det är 3 år i september som jag har hållt mig utan sånt. Stolt över mig själv faktiskt. Så detta var lite information om min viktgång på högstadiet. Jag äter sött och onyttigt ofta nu. Då menar jag kakor, glass, vittbröd och allt sånt. Går inte i några bantningsdieter men har väl haft mina upp och ned gångar då jag försökt testa lite allt möjligt men jag brukar inte hålla det så jag ger upp. Jag tränar nästan aldrig, en promenad då och då, en springtur då och då. Inget mer eller mindre. Perfekt kropp har jag verkligen inte, haha. TYVÄRR! ;) Måste kämpa för att komma dit. Men jag ska nå min drömkropp jag med! Haha, du blir inte fet av att tänka på mat, lovar dig. Det är bara spöken i ditt huvud som tänker så. Hoppas du fick svar på det du ville. Tack för din kommentar. Kramar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela