styleandmode.blogg.se

Snabba och goda maträtter

Publicerad 2013-03-13 19:39:14 i Allmänt,

Något som alltid går hem:
  • köttbullar och makaroner
  • korv och makaroner
  • potatis och köttbullar med brunsås och lingonsylt samt syltlök (favorit)
  • sallad med lite plock från kylskåpet, använd det du har
  • stek en kyckligfilé och blanda en sallad med matvete i
  • chili con carne med ungsbakade bröd
  • korvstroganoff med matvete
  • köttfärssås med tagatelle
  • falafel med grönsaker och couscous samt en sweetchilisås
Kolla vad du har för något i kylskåpet och skapa något.
Är du en som är dålig på att komma på ideér så är det bara att tänka på vad du är sugen på.
 
Lycka till.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-13 21:24:09

Om man inte vet vad man är sugen på då, vad skall jag göra då?
Jag har alltid så svårt att veta vad jag ska äta och det blir oftast samma,samma..
Hur tänker du när du ska laga mat? Vad finner du inspiration någonstans?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela