styleandmode.blogg.se

To be different

Publicerad 2013-03-16 08:54:24 i Allmänt,

Skrev en hel engelskauppsats igår om att vara annorlunda och varför det är så svårt. Jag fick verkligen med det jag ville förmedla. Det är jätteviktigt att vara sig själv i alla lägen, att stå upp för sig själv. Ändra dig inte för att någon säger att du är konstig eller för att någon tycker det är fel på dig. Du ska vara precis den du är, för orginalet är mer värt än en kopia. Jag har alltid varit den jag är, har aldrig ändrat på mig själv för att försöka passa in. Visst kan det ge en motgångar men det är bara att stå emot. Om jag klarade mig, klarar du dig. Någon person här ute i världen kommer acceptera ditt sanna jag, det kanske kommer ta tid men det är värt väntan, tro mig. Så fort du faller, res dig upp och visa att du är stark. DU är unik precis som du är, DU är värdefull. 
 
"it's okay to be you"
"don't worry, be happy"
"everything gonna be alright"
"people laugh because I'm different, I laugh because they are all the same"
"why fit in, when you were born to standout"
"different is BEAUTIFUL"
"don´t be afraid to be different, be afraid of being the same as everyone else"
"haters only hate the things that they can´t get and the people they can´t be"
"someone will always be prettier, someone will always be smarter, someone will always be younger, BUT THEY WILL NEVER BE YOU"

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-16 11:02:03

Publicera uppsatsen här? :-)

Svar: Ja, det kanske jag gör :)
Nellie Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela