styleandmode.blogg.se

Kolasås - Chokladsås

Publicerad 2013-05-01 19:05:00 i Bakning,

Kolasås...
Recpet
2 dl socker 
2 dl grädde
2 tsk vaniljpulver 
2 dl sirap
 
Gör så här: 
Lägg alla ingredienser utom vaniljsockret i en kastrull och låt koka på svag värme i 5 min. 
Därefter lägger du i vaniljsockret och häller upp i en kanna. Färdig att servera. Om det blir över, ställ i kylen några timmar så blir det en krämig kola. 
 
 
Chokladsås...
Recept: 
1 dl kakao
1 dl socker 
½ krm salt
1 dl mjölk
 
Gör så här: 
Blanda kakao, socker salt i en kastrull (sikta ner kakaon). 
Tillsätt mjölken under snabb omrörning. 
Koka upp såsen i ca 5 min under omrörning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela