styleandmode.blogg.se

Micro baked apple

Publicerad 2013-05-04 21:48:00 i Bakning, nyttigt,

Kvällens mellis! 
Mikrobakat äpple med äppeljordnötssmör, nötmix och ringlad honung. 
Skär av locket på äpplet, gröp ur både locket och äpplet, mixa det urgröppta från äpplet med 2 msk jordnötssmör och lägg i äpplet
Blanda 1 tsk hackad mandel, 1 tsk hackad hasselnöt, 1 tsk solroskärnor, 1 ½ msk havregryn, 1 tsk linfrön, 1 tsk kokos, ½ tsk dinkelflingor (kan uteslutas), 1 ½ tsk kvarg eller naturell yoghurt, till en smulig massa, lägg i äpplet
Sätt på locket
Ringla över honung
Servera med lite kvarg och lite av äppeljordnötssmöret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela