styleandmode.blogg.se

Min framtid

Publicerad 2013-05-08 20:24:56 i Allmänt,

Jag kommer inte vara en i mängden som inte uppfyller sina drömmar. Jag kommer inte vara en av alla dem ungdomar som säger att dem ska ut och resa efter gymnasiet och sen inte gör det. Jag har mina drömmar och jag kommer leva dem, fullt ut. Jag ska ut och upptäcka världen, jag kommer absolut inte stanna i Sverige eller på Gotland i hela mitt liv. Jag kommer bo utomlands några år.
 
Jag bröt ihop när jag kom hem från Egypten, så fort vi hade landat i Sverige. Allt kändes så fruktansvärt värdelöst och meningslöst. Jag ville inte bo i Sverige, jag ville inte bo på Gotland och jag ville inte gå ut skolan, jag ville inte sommarjobba, jag ville inte träffa mina kompisar eller min släkt, jag ville bara bort ifrån allting. Mamma sa till mig att hon kommer inte låta mig eller mina andra syskon vara kvar på Gotland eller i Sverige. Utan hon sa att när jag slutar gymnasiet så kommer hon sätta sig på ett flyg med mig och dumpa mig i ett land hon vet att jag vill till. Det kändes så mycket bättre då. För då VET jag att jag kommer komma iväg.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nellie Andersson

Jag är en mat och bakgalen tjej på snart 17 somrar som nästan jämt är glad. Jag älskar att att få andra att le och skratta. Något som ligger mig varmt om hjärtat är mode, spela gitarr och sjunga. Här kommer jag bjuda på recept, inspiration och min vardag. Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela